Så blev det, tycker jag....

Vad är jag mest nöjd med i budgetuppgörelsen?

- Att alla gömde flyktingbarn för möjlighet till ny prövning. Först måste regeringen fatta ett beslut så de gömda får fortsätta vara det ett tag till.

- Jag är även nöjd med framgångarna i förhandlingarna för småföretagarna. Dels den sänkta arbetsgivaravgiften för soloföretagare samt möjligheten att hyra en akademiker.

- Vi har även fått igenom ytterligare förbättringar för miljöbilar och miljöbränsle vilket ger fler gröna jobb i Sverige. Del förlängs förmånsvärdet för miljöbilar och förbättras ytterligare för biogasbilar. Satsningen på förnyelsebar energi känns och väldigt bra.

- Och vi lyckades stoppa spritskattesänkningen.

Vad är jag mindre nöjd med?

- Att det inte blev någon total barnamnesti känns tråkigt. Att koldioxidskatten i den handlande sektorn tas bort helt för högeffektiva kraftvärmeverk och industrier som deltar i handeln med utsläppsrätter för koldioxid var någonting vi var emot.

- Vi ville även ha fler åtgärder för att skapa fler gröna jobb och fler åtgärder för småföretagarna. Att låna för att kunna sänka skatterna är inte heller någonting som vi ville.



Kommentarer
Postat av: Emil

Hej!Menar ni att från och med nu kan vi gömda flyktingbarn gå ut och leka ?Utan att bli avvisad till hemland?

2005-09-20 @ 21:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback