Trevlig midsommar!

Jag tar en sommarpaus från bloggandet.
Gröna hälsningar, Yvonne

Mina tankar är i Gaza...

När jag inte jobbar, är med min son eller sover så är mina tankar med min familj och mina vänner i Gaza. Orden räcker just nu inte till för denna blogg...

Sommarvärmen...

Det känns som Medelhavsvärme. Härligt med efterlängtad värme. Men är det inte fler som undrar över vädret? 


Hur hittar vi riskkapital till miljötekniksatsningar?

22800-71
På bild Maria Wetterstrand och Johan från FluxSense.

Tänk om staten kunde hjälpa alla miljöteknikföretag att hitta sina exportmarknader. Man behöver enkelt kunna få ett basstöd i sitt arbete, exempelvis kunskap om olika länders miljölagstiftning, en kunskap som behövs för att bedöma vilken miljöteknik som kan säljas. Tyvärr kommer miljöteknikutvecklingen främst från politiska beslut.

På miljöteknikseminarium

22800-70i
i Göteborg. Just nu pratar Maria Wetterstrand.  Göteborg satsar stort på miljöteknik. Och moderaterna i stockholm nedrustar genom att ta bort miljökraven i bostadsbyggandet och ta bort stödet till småföretag.Jag vill att Stockholm ska vara ett föredöme i världen. 

Snart ska jag ta tåget tillbaka för att gå på Stockholmsmötet i Stockholm - ett möte mellan politik och näringsliv.