Annika frågade mig om religiösa skolor

och hur det kan komma sig att jag är för de. Det finns flera skäl till att jag inte vill förbjuda religiösa skolor. 1. Människors lika värde. Alla människor har samma värde. Alla kan vara huvudman för en skola, oavsett om man bygger på religiös, språklig eller pedagogisk grund. 2. Myterna om religiösa skolor är många. Kanske är namnet fel, för i realiteten får man inte ha så mycket religiöst i skolorna. Sådan är lagen och verkligheten. En skola som upptäcktes vara olagligt religiös var en kommunal skola i Knutby. Jag och mitt parti vill skärpa kontrollen och straffen för alla skolor. Jag har besökt religiösa skolor och några av de är riktiga föredömen. 3. Myten om den kommunala skolan. Den fungerar inte som en mötesplats. Kom och hälsa på i Husby. Dessutom har den offentliga skolan misslyckats att inte diskriminera elever, sfi-lärare och även föräldrar. Det var bara några av mina skäl. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback