Mina juriststudier....

Efter riksdagen så ville jag läsa juridik. Mina skolbetyg var för dåliga. Men jag kom in på första försöket på Högskoleprovet och påbörjade studierna under valrörelsen. Det krävde järndisciplin (varken tv eller sudoku, mindre tid med min man och sena nätter). Ett tag efter valet blev jag oppositionsborgarråd och förutsättningarna förändrades. Jag bestämde mig för att slutföra den påbörjade juridiska introduktionskursen (JIK på 10 poäng). Efter den så tänkte jag att jag skulle göra det jag hann med av de andra två kurserna på terminen. Jag klarade av JIK:en, men knappt något annat, även om jag gjorde ett försök.

Efter jul beslöt jag mig för att omregistrera mig på en av de två kurserna jag inte klarade av under höstterminen. Kanske kan jag läsa den kurslitteraturen och ta den tentan i sommar. Vem vet?

Kommentarer
Postat av: Johnny Sandberg

Jag är personligen mycket nöjd med att vi blev av med miljöpartiet och deras roll i svensk politik efter det senaste valet. Det skulle glädja mig ytterliggare om vissa av miljöpartiets politiker insåg sin brist av kompentens och och därför skaffade sig ett arbete där dom skulle kunna bidra med en en inkomst till sveriges medborgare och inte vara en sådan kostnad för svenska folket som du och övriga i miljöpartiet är. Skulle inte du kunna ta med dig de andra i partiet och flytta tillbaka till ditt ursprungsland och börja tillverka cycklar eller spånkorgar.På det sättet torde ni ju tillföra något.Johnny Sandberg

2007-04-22 @ 18:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback