Eleverna på St Görans gymnasium!

Idag demonstrerade elever utanför Stadshuset. De kom från St Görans gymnasium och var besvikna på att borgarna vill lägga ner deras skola. Senare på eftermiddagen fick jag höra att demonstrationen hade blivit kaotisk och att polisen hade ingripit.

Varför kunde inte eleverna på St Görans gymnasium få prata med politikerna om beslutet att lägga ned deras skola på ett öppet nämndmöte? Varför skyndar man på beslut som berör människor i expressfart? Beslutsfattandet av den borgerliga majoriteten i Stockholm känns allt för snabbt och utan den nödvändiga respekten för demokratisk dialog.

Skolborgarrådet Lotta Edholm skrev idag om ordning i skolan på DN-debatt. Ordning kommer med dialog och ömsesidig respekt. Hur kommer Edholm arbeta för att skapa den respekten. Eller är det bara hårdare tag som gäller...

P.S. Vi är emot nedläggningen. D.S.



Kommentarer
Postat av: samira diljaj

hej jag har gått där i två år och den var den bästa skolan någonsin. Den har många elever och alla trivs man kan inte bara stänga skolan. jag tycker att man borde prata med elverna om det här. jag är väldigt besviken

2007-03-22 @ 10:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback