Fulla på arbetet

...har de varit på Forsmark. Det är fruktansvärt.... Vilket säkerhetshot mot oss alla....

Men jag har förstått att det för många är heligt att få dricka alkohol på sin arbetsplats. De reaktioner jag har fått av människor när jag kräver att Stockholm Stad ska vara en alkoholfri arbetsplats på dagtid visar att Stockholmarna är splittrade i två grupper. En som försvarar rätten att få dricka på sitt arbete på dagen och en som tycker att det är fel att dricka på en mänsklig och modern arbetsplats.

Det är kanske dags att kämpa för en alkoholfri arbetsplats! Och Stockholm Stad borde gå före och visa vägen.

Jag kommer att lämna in ett förslag om detta till kommunfullmäktige i veckan. Hoppas de andra partierna hakar på....

Kommentarer
Postat av: Örjan Edenståhl

Håller med, jag har haft det tvivelaktiga nöjet att avisa en av mina medarbetare för ngt år sedan, pga att han var berusad.
Jag själv är alkolist men är under behandling, däremot så har jag inte missat ngn arbetsdag pga att jag tex är bakfull.
Har haft svårt med att koppla av när man kommer hem och då funkar det med sprit, idag så har jag suget, men gör annat iställe för att koppla bort hjärnans signaler.

2007-02-08 @ 11:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback